LOS ANILLOS TURÍSTICOS COMO FACTOR GENERADOR DE TURISMO EN LOS MUNICIPIOS DE BOYACÁ

Main Article Content

Nataly Yohana Callejas-Rodríguez
Lizeth Viviana Lesmes-Ortiz

Abstract

Tourism is recognized as an economic activity impact on the regions for their rapid development and economic growth, such as appropriate the development of this activity change perspecti­ves on the management of natural resources, transforming the paradigms regarding the use resource and cultural aspects. (National Council for Economic and Social Policy, 2005).In the Department of Boyacá with the purpose of promoting tourism in the region, taking ad­vantage of natural resources, geographic position and cultural aspects that owns the provincial government boost a project called “The Tour Boyacá Rings” as stated in the plan departmental development, “Boyacá is the duty of all” 2004- 2007. This research aims to establish how far these rings have enabled the development of tourism in each of the municipalities of Boyacá included in them and what impact it has had on the people of the region; because it shows that many municipalities have been little visited by tourists and is therefore important to determi­ne the shortcomings that have prevented the projected impact.

Article Details

How to Cite
Callejas-Rodríguez, N. Y., & Lesmes-Ortiz, L. V. (2016). LOS ANILLOS TURÍSTICOS COMO FACTOR GENERADOR DE TURISMO EN LOS MUNICIPIOS DE BOYACÁ. In Vestigium Ire, 8(1), 180-192. Retrieved from http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1008
Section
In Vestigium Ire Vol. 8
Author Biographies

Nataly Yohana Callejas-Rodríguez, Universidad Santo Tomás

Administradora de empresas. Contadora pública.

Lizeth Viviana Lesmes-Ortiz, Universidad Santo Tomás

Administradora de empresas.

References

Rodríguez Moreno, D., & Fonseca Sánchez, P. (2013). Identificación de los factores críticos de éxito para el posicionamiento destinos turísticos para. RedPilares.

Congreso de la República. (30 de julio de 1996). Ley 300 de 1996 . Ley General de Turismo y se dictan otras disposiciones. Bogotá, Colombia: Congreso de la República.

Consejo Nacional de Política Económica y Social. (2005). Política Sectorial de Turismo. Ministerio de Comercio, Industria y Turismo. Bogota: Depar¬tamento Nacional de Planeación. Obtenido de:ht¬tp://www.fontur.com.co/aymsite/aym_document/ aym_normatividad/2005/CONPES_3397_.pdf

FUNDECOMERCIO. (2012). Plan de Desarrollo Turístico Sostenible del Departamento de Bo¬yacá. Tunja.

Lara de Vicente, F., & López Guzmán, T. (2004). El Turismo como Motor de Desarrollo Económico en Ciudades Patrimonio de la Humanidad. Pasos, 2, 243-256.

Londoño Ulloa, J. (2007). Mirándonos a los Ojos, Memorias de una Gestión. Tunja: Búhos Editores.

Parra, Y. (2007). Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD. Obtenido de http://datateca. unad.edu.co/contenidos/208041/Modulo_EXE/ leccin_6_aspectos_metodolgicos_de_la_investiga-cin_tipo_de_estudio_mtodo_de_investigacin_tcni-cas_y_procedimientos_para_la_recoleccin_de_in-formacin_tratamiento_de_la_informacin.html

Rozo Millán , J., Olano Correa, C. A., Tolosa Ace¬vedo, S. A., & Callejas Pérez, C. A. (2008). Plan Regional de Competitividad de Boyacá 2008- 2032. Tunja.

Tremont, C., & Hernández, J. (2010). Calidad de servicio (personal en contacto y soporte fisico) de los establecimientos de alojamiento del mu¬nicipio Carirubana Estado Falcón. Pasos, 219-235.

Ulloa, J. E. (2004). Plan de Desarrollo Depar¬tamental 2004- 2007 “Boyacá deber de Todos”. Tunja: Ediciones Jurídicas Gustavo Ibañez Ltda.

Vargas Zárate, M., Torres López, M. C., Jiménez Vargas, M., Bohorquez, F., & Arismendy, L. (11 de 2008). Productividad y Competitividad en las empresas del sector turismo en Boyaca. Obte¬nido de http://186.116.11.66/suimweb/ARCHI-VOS/ECONOMIA/COMPETITIVIDAD/BOY%20 -%20PRODUCTIVIDAD%20Y%20COMPETITIVI-DAD%20EMPRESAS%20DEL%20SECTOR%20 TUR%C3%8DSTICO.PDF