Bicitaxismo: alternative transport like proposal for its joint to the system of public transport of bogota
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
DECLARATION OF ORGINIALITY OF SUBMITTED ARTICLE
With this document, I/We certify that the article submitted for possible publication in the institutional journal INGENIO MAGNO of the Research Center Alberto Magno CIIAM of the University Santo Tomás, Tunja campus, is entirely of my(our) own writing, and is a product of my(our) direct intellectual contribution to knowledge.
All data and references to completed publications are duly identified with their respective bibliographical entries and in the citations thus highlighted. If any adjustment or correction is needed, I(we) will contact the journal authorities in advance.
Due to that stated above, I(we) declare that the entirety of the submitted material is in accordance with applicable laws regarding intellectual and industrial property, and therefore, I(we) hold myself(ourselves) responsible for any complaint related to it.
If the submitted article is published, I(we) declare that I(we) fully relinquish publishing rights of the article to the University Santo Tomás, Tunja campus. As remuneration for this relinquishment of rights, I(we) declare my(our) agreement to receive two (2) copies of the edition of the journal in which my(our) article appears.
References
Cortés, J., D. Monroy (2014). Análisis de las condiciones de seguridad vial del bicitaxismo en la Localidad de Kennedy. Universidad La Gran Colombia -VITRAUGC -Transporte Alternativo, Bogotá D.C.
Doucet J.,Hill, L., Bansal, V., Lee, J., Fortlage, D., Potenza, B., Workman, P., & Coimbra, R. (2011). The unrecognized danger of a new transportation mechanism of injury Pedicabs, Journal of Safety Research, 42, 131-135.
Instituto de Desarrollo Urbano (2010), Plan Maestro de Ciclorrutas. Recuperado de: http://www.idu.gov.co/web/guest/espacio_ciclo_plan.
Instituto Colombiano de Normas Técnicas y Certificación (2004). Requisitos generales para los triciclos destinados a la movilización de personas. Bogotá D. C.
Mercado C. J. (2012), Viabilidad técnica y financiera de la utilización del bicitaxi como medio de transporte alternativo público en el marco del Sistema Integrado de Transporte Público en Bogotá D. C., Tesis de Maestría en Ingeniería –Transporte. Universidad Nacional de Colombia, Bogotá D. C.
Ministerio de Transporte (2011), Plan Nacional de Seguridad Vial Colombia 2011-2016, Ministerio de Transporte, Bogotá.
Mellado, W., Morales R., Garavito, S., Mancipe, J., Mariño, M., Martínez, M., & Orozco, A. (2014). Análisis socio-técnico del bicitaxismo en la Localidad de Kennedy (Bogotá D.C.). Caso de estudio: UPZ 82 _patio Bonito y UPZ 83 -Las Margaritas, Revista L'esprit Ingenieux vol. 7, Núm. 1 (2016) (ISSN 2145-9274). Recuperado de: http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/lingenieux/article/view/1362/ 1261
Orjuela P. A., C. Triana, (2015). Análisis de la operación del Bicitaxismo en el bicicarril mundo Aventura, Bogotá D.C. Universidad La Gran Colombia -VITRA-UGC -Transporte Alternativo. Bogotá D.C.
Rahman S.Ur., Timmsb, P., F & Montgomery, F. (2012). Integrating BRT systems with rickshaws in devolping cities to promote energy efficient travel, Procedia. Social and behavioral science, 54, 261- 274,
Rahman M., I. Okura y F. Nakamura (2004). Effects of rickshaws and
auto-rickshaws on the capacity of urban signalized intersections, IATSS Research, vol. 28, nº 1, pp. 26-33.
Ramírez J. P. (2010). Análisis jurídico y social del 'bicitaxismo' como servicio de transporte público en el Distrito de Bogotá durante el 2009-2010, Trabajo De Grado. Especialización en Derecho Administrativo. Universidad Militar Nueva Granada, Bogotá D. C.
Secretaría Distrital de Movilidad (2011). Inventario y diagnóstico de la ilegalidad en el transporte público de pasajeros en Bogotá D.C., Bogotá D.C: Dirección de Control y Vigilancia- SDM.
Secretaría Distrital de Movilidad, (2013). Censo de la población que trabaja presentando el servicio informal de transporte a la comunidad como 'bicitaxista' y el inventario de cada uno de los vehículos que operan (bicitaxi) en la ciudad de Bogotá D.C., Bogotá D.C. : SDM - Universidad Nacional de Colombia.
Secretaría Distrital de Planeación (2011). Diagnóstico de los aspectos físicos, demográficos y socioeconómicos año 2011. Localidad 8-Kennedy, [en línea]. Bogotá: SDP; 2011. [Citado Diciembre 4 de 2013]. Disponible en internet: http://sdp.gov.co/gestion-estudiosestrategicos/informacion-cartografia-yestadistica/repositorio-estadistico-20
Secretaría Distrital de Tránsito y Transporte (2013). Manual de auditorías de seguridad vial. Estrategias para contribuir en la disminución de los índices de accidentalidad vial en la ciudad de Bogotá D.C., Secretaría Distrital de Tránsito y Transporte - Cal y Mayor Asociados, Bogotá D. C.