Civil engineer training, the northeast railroad and the BTS divided highway
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
DECLARATION OF ORGINIALITY OF SUBMITTED ARTICLE
With this document, I/We certify that the article submitted for possible publication in the institutional journal INGENIO MAGNO of the Research Center Alberto Magno CIIAM of the University Santo Tomás, Tunja campus, is entirely of my(our) own writing, and is a product of my(our) direct intellectual contribution to knowledge.
All data and references to completed publications are duly identified with their respective bibliographical entries and in the citations thus highlighted. If any adjustment or correction is needed, I(we) will contact the journal authorities in advance.
Due to that stated above, I(we) declare that the entirety of the submitted material is in accordance with applicable laws regarding intellectual and industrial property, and therefore, I(we) hold myself(ourselves) responsible for any complaint related to it.
If the submitted article is published, I(we) declare that I(we) fully relinquish publishing rights of the article to the University Santo Tomás, Tunja campus. As remuneration for this relinquishment of rights, I(we) declare my(our) agreement to receive two (2) copies of the edition of the journal in which my(our) article appears.
References
Cámara Colombiana de Infraestructura (2007). Costos del transporte, multimodalismo y la competitividad en Colombia. Bogotá:Autor.
Flechas, O. (1980). Electrificación del ferrocarril del Nordeste (Bogotá-Belencito). Recuperado de http://cgbgranboyaca.blogspot.com.co/2012/05/electrificaciondel-ferrocarril-del.html.
Leonard, A. (2011). La historia de las cosas. Bogotá: Fondo de Cultura Económica.
Márquez, L., Vega, L. y Poveda, J. (2011) Evaluación de la capacidad ferroviaria del corredor Bogotá-Belencito. Revista de Ingeniería, 35, 12 -19.
Medina Valtierra, J. (2010). La dieta del dióxido de carbono (CO2). Conciencia Tecnológica, 39, 50-53.
Muñoz, J. y Moller, R. (2009). La valoración económica de los daños en la salud humana, causados por la contaminación del aire como consecuencia del trasporte motorizado en Santiago de Cali. Santiago de Cali: Universidad del Valle.
Perico Granados, N. R., Garavito Rincón, L. N. y Suárez Alvarado, P. A. (2014). Pedagogía y diagnóstico sobre la variación de la cobertura vegetal, 1985-2011, para Boyacá. V Congreso Internacional de Ingeniería. Recuperado de http://goo.gl/Gwefek
Perico Granados, N. R. y Perico Martínez, N.. (2014). Los ingenieros docentes y el medio ambiente. V Congreso Internacional de Ingeniería. Recuperado de http://goo. gl/WiVpIO
Perico Granados, N. R., Soriano López, B. D. y Puentes Báez, P. (2014). La didáctica y la necesidad de rectificar, ampliar y rehabilitar el ferrocarril del Nordeste. V Congreso Internacional de Ingeniería. Recuperado de http://goo.gl/GhkcpK
Rey Valderrama, F. (2002) Comparaciones técnicas entre los anchos de trocha ferroviaria yarda y estándar a propósito del proyecto del tren de cercanías. Ciencia e Ingeniería Neogranadina, 12, 65-80.
Roberto, B. (2008) Transporte multimodal. Diagnóstico del transporte. Bogotá: Ministerio de Transporte.
Sociedad Férrea del Centro Andino (Sofca) (2013). Resumen ejecutivo ferrocarril Bogotá-Belencito. Tunja:Autor.
Soriano López, B. D. y Puentes Báez, P. (2014). Rectificación y rehabilitación del ferrocarril del Nordeste, Tunja (tesis de grado). Tunja: Universidad Santo Tomás.