Reflexiones sobre la formación en arquitectura en el contexto universitario regional
Main Article Content
Abstract
This article advances a reflection on architecture training at the regional level in the Colombian context; The purpose of which is to present aspects of reflection that contribute to training in this area of knowledge at the university level of the Santo Tomás University, Tunja headquarters. To achieve this, it presents the context that motivates this reflection, under the experience as a teacher of the program and the dimensions in teaching- learning, extension, research and social projection, to finally present some conclusions about the reality of thisprofessional opportunity and vocation to the teaching.
Article Details
Section
Artículos
References
FLOREZ PAULA Andrea 82012). La formación del docente de arquitectura. Los retos del arquitecto que enseña arquitectura. Recuperado el 12 25 2019. Página web: http://doctoradofadeu.uc.cl/es/otros/otros/la-formacin-del-docente-de-arquitectura-los-retos-del-arquitecto-que-ensea-arquitectura
FRANCESCONI LATORRE Rafael y PEÑA ESCOBAR Luz Estela (2016). Diseñar, ¿requiere cultura? Evaluación de competencias culturales, en relación con el aprendizaje del diseño arquitectónico. Revista española de pedagogía año LXXIV, nº 265, septiembre-diciembre 2016, 423-444
SALDARRIAGA Alberto (1996). Aprender arquitectura. Ed Corona.
SALDARRIAGA Alberto. La Arquitectura como experiencia. Espacio, cuerpo y sensibilidad. Ed. Universidad Nacional de Colombia. Año 2002.
FRANCESCONI LATORRE Rafael y PEÑA ESCOBAR Luz Estela (2016). Diseñar, ¿requiere cultura? Evaluación de competencias culturales, en relación con el aprendizaje del diseño arquitectónico. Revista española de pedagogía año LXXIV, nº 265, septiembre-diciembre 2016, 423-444
SALDARRIAGA Alberto (1996). Aprender arquitectura. Ed Corona.
SALDARRIAGA Alberto. La Arquitectura como experiencia. Espacio, cuerpo y sensibilidad. Ed. Universidad Nacional de Colombia. Año 2002.