Reflexiones sobre la formación en arquitectura en el contexto universitario regional

Main Article Content

Lina Marcela Benavides

Abstract

This article advances a reflection on architecture training at the regional level in the Colombian context; The purpose of which is to present aspects of reflection that contribute to training in this area of knowledge at the university level of the Santo Tomás University, Tunja headquarters. To achieve this, it presents the context that motivates this reflection, under the experience as a teacher of the program and the dimensions in teaching- learning, extension, research and social projection, to finally present some conclusions about the reality of thisprofessional opportunity and vocation to the teaching.

Article Details

Section
Artículos
Author Biography

Lina Marcela Benavides

Arquitecta Universidad Santo Tomás de Aquino, sede Tunja Docente Investigador Facultad de Arquitectura Universidad Santo Tomás de Aquino – sede Tunja  

References

FLOREZ PAULA Andrea 82012). La formación del docente de arquitectura. Los retos del arquitecto que enseña arquitectura. Recuperado el 12 25 2019. Página web: http://doctoradofadeu.uc.cl/es/otros/otros/la-formacin-del-docente-de-arquitectura-los-retos-del-arquitecto-que-ensea-arquitectura

FRANCESCONI LATORRE Rafael y PEÑA ESCOBAR Luz Estela (2016). Diseñar, ¿requiere cultura? Evaluación de competencias culturales, en relación con el aprendizaje del diseño arquitectónico. Revista española de pedagogía año LXXIV, nº 265, septiembre-diciembre 2016, 423-444

SALDARRIAGA Alberto (1996). Aprender arquitectura. Ed Corona.

SALDARRIAGA Alberto. La Arquitectura como experiencia. Espacio, cuerpo y sensibilidad. Ed. Universidad Nacional de Colombia. Año 2002.